Tutori logo
JAK UCZYMY?

Fundamentami naszej filozofii są pedagogika Celestyna Freineta oraz Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga.

Idąc za nim, w naszej szkole wyznajemy następujące wartości:

  • Traktujemy wychowanków jako ludzi, którzy mają już własne doświadczenia, swoje pragnienia i marzenia, swój sposób odczuwania, przeżywania, myślenia, swoje oczekiwania i nadzieje;
  • Uznajemy psychofizyczną odrębność dziecka, należne mu prawa, a zwłaszcza prawo do szacunku. 
  • Wychowanie traktujemy nie jako urabianie według jakiegoś jednego, z góry narzuconego wzorca, lecz jako wzajemne oddziaływanie na siebie ludzi: człowieka na człowieka;
  • Edukacja to relacja, proces indywidualnych odkryć, które podlegają wzajemnym oddziaływaniom w grupie, w relacji z dorosłym i drugim dzieckiem
  • Szczególną wagę przywiązujemy do uczestnictwa dzieci w realizacji wspólnie podjętych zadań, by w ten sposób wspierać umiejętności pracy w grupie, poczucia przynależności do zespołu, określania swojej roli w grupie;
  • Życie w społeczności dziecięcej, wymaga od każdego stałej pracy nad sobą, samoregulacji emocjonalnej i wglądu we własne emocje, samooceny, dużego wysiłku, by sprostać jej wymaganiom, jak również liczenie się z opinią rówieśników i dorosłych. 

Cel główny – Budowanie kultury uczenia się i samoświadomości u każdego dziecka

Drogowskazy:

  • Stworzenie bezpiecznego, przyjaznego środowiska „uczenia się”, w którym porażka nie oznacza końca świata, a jedynie początek nowych możliwości!
  • Wykształcenie poczucia odpowiedzialności uczniów i uczennic za proces własnego uczenia się;
  • Maksymalizacja aktywności uczniów przy równoczesnym zaangażowaniu w rozwiązywanie pojawiających się trudności i rozwijaniu kreatywności;
  • Budowanie poczucia sprawstwa, współpracy i konstruktywnego przywództwa z wykorzystaniem rozwijanej empatii i uważności. 

  1.